Effectieve leadgeneratie voor b2b

Als bedrijf kunt je nooit stilstaan en dus heb je altijd weer nieuwe klanten nodig. Maar het is niet altijd even gemakkelijk om potentiele klanten te bereiken en het is helemaal lastig om deze potentiele klanten te motiveren om zaken te gaan doen met jou of jouw bedrijf. Daarom heb je mensen nodig die klanten kunnen werven. Maar de kwaliteit van deze wervers kan nog wel eens variëren waardoor de effectiviteit van de leadgeneratie voor b2b soms te wensen overlaat. B2b staat voor business 2 business. Het genereren van leads en dan vooral goede leads is dan ook een vak apart. Dit wordt op een klassieke manier weergegeven in de film Glengarry Glen Ross, een film die is gebaseerd op het gelijknamige toneelstuk. In de film moeten 4 verkopers met zogenaamde leads bij de klanten langs om deze te overtuigen om een verzekering af te sluiten bij het bedrijf waar deze 4 verkopers voor werken. Het succes hangt voor een groot deel af van de kwaliteit van de leads. De film draait dan ook om het verkrijgen van nieuwe verse leads. Maar voordat ze met die leads aan de slag mogen gaan, moeten ze het doen met slechte leads. Dit zijn leads met een lage slagingskans. Mensen die bijvoorbeeld al meerdere malen hebben gezegd geen interesse te hebben. In de film zie je ook meteen hoe ineffectief het is als je geen persoonlijke aanpak in het verhaal mengt. Eén van de verkopers neemt de tijd om in een restaurant langdurig in gesprek te gaan met een man en deze zo langzaam maar zeker via de persoonlijke weg te verleiden om een verzekering af te sluiten. Deze film speelt zich af in een wereld zonder internet en mobiele telefoons. Tegenwoordig gaat leadgeneratie b2b dus heel anders. Maar het onderliggende principe is hetzelfde. Je wilt uiteindelijk tijd en moeite investeren in de leads die de moeite waard zijn. Maar voordat een lead de moeite waard is, moet er tijd aandacht en energie in worden gestoken. En dat is dan ook precies waarom je een bedrijf als Saleshelden inschakelt. De medewerkers van Saleshelden gaan voor jou op zoek naar de juiste leads. Zodra ze deze gevonden hebben, dan gaan ze aan het werk. Ze zorgen ervoor dat ze via een persoonlijke warme aanpak de potentiele klanten als het ware stimuleren om zaken met jouw bedrijf te gaan doen. Dit gebeurt ook niet via 1 telefoontje zoals een opdringerige telemarketeer het vaak pleegt te doen. Men neemt de tijd en verspreidt het contact over meerdere momenten. De lead score gaat hierdoor omhoog waardoor jij uiteindelijk een afspraak kunt maken met iemand die al veel interesse heeft en open staat om zaken te doen. Om deze reden kun je het beste gebruik maken van Saleshelden, want de mensen van Saleshelden weten precies wat er nodig is voor de leadgeneratie voor b2b.

Kijk op saleshelden.nl voor meer informatie over leadgeneratie voor b2b

Mocht je meer willen weten over de methode en technieken wat betreft leadgeneratie voor b2b van Saleshelden, dan kun je altijd eerst even een kijkje nemen op saleshelden.nl. Hier vind je precies uitgelegd hoe de professionals van Saleshelden te werk gaan en welke principes daarbij voorop staan. Het gaat er bij leadgeneratie voor b2b om dat je een persoonlijke relatie ontwikkelt met de klanten. Je wilt geen koud en onpersoonlijk contact, want dat keert zich uiteindelijk alleen maar tegen je.

Maak snel een afspraak met de helden van Saleshelden

Mocht je interesse hebben in leadgeneratie b2b, dan kun je via de site en afspraak maken. Op de site kun je ook terecht voor meer informatie over:

  • Leadgeneratie b2b
  • Telemarketing
  • Cases